Koolitus algusega 3. veebruar 2025
ESG kestlikkusaruandluse ja oluliste mõjualade strateegilise juhtimise koolitus ja praktikum
Koolitajad: Anu Ruul ja Anneli Ohvril

ESG kestlikkusaruandlus ei ole enam ainult suurkorporatsioonide teema. Alates 2024. aastast peavad suured avaliku huvi ettevõtjad hakkama koostama ja avalikustama kestlikkusaruandeid ning see nõue laieneb peagi ka teistele ettevõtetele. ESG aruandlus mõjutab kõiki ettevõtteid, olenemata nende suurusest või tegevusalast, pakkudes lisaks regulatiivsete nõuete täitmisele ka arvestatavat konkurentsieelist.

Kestlikkusaruandlus võib tunduda keeruline, kuid tegelikkuses pole see nii hirmutav, kui esmapilgul paistab. Koolitus on ülimalt praktiline ja kompaktne, mis annab osalejale selge ja lihtsa arusaamise, kuidas ESG ja kestlikkuse aruandluse teemat juhtida, et saavutada oma ettevõtte strateegilisi eesmärke.

Koolituse eesmärk

Koolituse eesmärk on anda osalejatele teadmised, praktilised oskused ja konkreetsed tööriistad, mis võimaldavad ilma väliseid eksperte kaasamata juhtida oma ettevõttes ESG ja kestlikkuse aruandlust ning koguda selleks vajalikke andmeid.

Õppemetoodika

Õpe baseerub loengutel, aruteludel ja eelkõige praktilistel ülesannetel, kus igal osalejal on võimalik kasutada enda ettevõtte kohta käivaid reaalseid andmeid.

Koolitusel saame vastused küsimustele:

  • Mida tähendab mõjualade strateegiline juhtimine ja kuidas see meie ärile on kasu(m)lik?
  • Milliseid andmeid on kestlikkusaruandluse jaoks vaja ja kuidas neid koguda?
  • Milliste andmete kogumine ja avalikustamine on kohustuslik, milline kasulik?
  • Mis on kahese olulisuse hindamine ja kuidas seda läbi viia?
Koolitajad Anu Ruul ja Anneli Ohvril
Täiendav teave koolituse kohta
Koolituse ja praktikumi sihtgrupp
  • Ettevõtete juhid ning ESG ja kestlikkuse teema eest vastutavad isikud, kes soovivad kestlikkusaruandluse formaadi oma tegevusse rakendada, sellega seotud andmeid koguda ning avalikustada.
  • Suurettevõtte ESG ja kestlikkuse teema eest vastutavad isikud, kes on alustamas kestlikkuse aruandluse teekonda või soovivad täpsemalt mõista, mida ja kuidas aru anda, ning milliseid andmeid on õigus nõuda teistelt ettevõtetelt
  • Väikeste ja keskmiste ettevõtete (VKE) juhid, ESG ja kestlikkuse teema eest vastutavad isikud, kes soovivad aru saada, milliseid andmeid suurettevõte/suurklient võib temalt küsida, milliseid võrreldavaid andmeid ja mis kujul peaks tema ettevõte koguma ja miks.
Koolituse edukalt läbinud osalejad omandavad järgmised oskused ja teadmised:
  • Mõistab ESG kestlikkusaruandluse olemust, vajadust ja eesmärke ning oskab neid rakendada oma ettevõtte strateegiliste eesmärkide saavutamiseks.
  • On kirjeldanud ja analüüsinud oma ettevõtte oluliste teemadega seotud mõjusid, riske ja võimalusi (IRO).
  • On kirjeldanud oluliste kestlikkusaspektidega seotud mõjude juhtimise strateegiad, protsesse ja kontrollmehhanisme (GOV).
  • On kirjeldanud oluliste teemade mõju ettevõtte ärimudelile (SBM).
  • On viinud läbi ettevõttesisese kahese olulisuse hindamise.
  • On sõnastanud oluliste mõjudega seotud põhimõtted, tegevused, mõõdikud ja eesmärgid (PAMT).
  • On analüüsinud läbi ettevõttele kohalduvad kasvuhoonegaaside arvutamise komponendid ning teab, kuidas ja kust vajalikku andmestikku koguda.
  • Oskab koostada ELi direktiivi nõuetele vastava kestlikkusaruande.
  • Teab, milliseid andmeid on vaja koguda ja oskab kasutada koolitusel saadud tööriistu andmete kogumiseks.
  • Oskab orienteeruda aruande koostamiseks vajalikes materjalides ja juhistes.
  • Tunneb erinevaid kestlikkusaruandluse termineid ja lühendeid ning mõistab nende tähendust.
Koolituse kestvus ja maht

Koolituse kogumaht on 38 akadeemilist tundi, millest 24 tundi on auditoorset tööd, 12 tundi iseseisvaid kodutöid ning 2 tundi mentorlussessioone.

Kursus toimub kolmel päeval: 3. veebruaril, 17. veebruaril ja 3. märtsil 2025. Grupi järelsessioon toimumise aeg on täpsustamisel ja see toimub Microsoft Teamsi vahendusel. Kõik koolituspäevad algavad kell 10:00 ja lõppevad kell 17:15.

Toimumiskoht: Öpiku Konverentsikeskus, Valukoja 8, Tallinn.

Koolituse hind ja registreerimisinfo

Koolituse maksumus on 1690 eurot + käibemaks. Kahe või enama osaleja puhul on hind 1490 eurot + käibemaks osaleja kohta.

Hind sisaldab:

  • 3 koolituspäeva
  • 1 grupisessiooni
  • koolitusmaterjale
  • 2 praktilist ESG tööriista Exceli formaadis
  • kohvipausid koolituspäevadel

Tähelepanu! Koolitusele saab registreeruda ainult täismahus.

Registreerumise järel edastame Teile arve ning täpsema teabe koolitusel osalemise kohta. Enne iga koolituspäeva saadame meeldetuletuse osalemisinfoga e-kirja teel.

Koolituse tühistamine või muutmine

Koolitusel osalemine on nimeline, kuid vajadusel saate osaleja nime tasuta muuta kuni koolituse alguseni.

Kui Teil ei ole võimalik koolitusel osaleda, palun andke sellest aegsasti teada, saates teavituse e-posti aadressile anneli@rohetiiger.ee. Kui teatate mitteosalemisest vähemalt 7 kalendripäeva ette, saame kokku leppida uue koolitusaja või tagastame 100% osalustasust.

Koolituse osalustasu tagastatakse täismahus, kui koolituse korraldamisega seotud kulutusi (nt ostetud õppematerjalid) ei ole tehtud. Koolitusele mitteilmumisel, sellest mitteteatamisel või koolituse poolelijätmisel õppetasu ei tagastata.

Tagasiside koolitajale
Olen harva kohanud inimesi, kes suudavad keerulised ja probleemsed teemad nii süsteemselt lahti harutada, teistele selgeks teha ja ka ellu rakendada. Tänu koostööle Anuga oleme oma ettevõttes astunud suure sammu edasi ESG teemade lahtimõtestamisel ja integreerimisel oma igapäevategevustesse, seda vaatamata sellele, et Akzo Nobel on maailmas kestlikkuse printsiipide rakendamises kindlasti üks liidritest keemiatööstuses, ja meie teadlikkus ka lokaalselt keskmisest kindlasti kõrgem.
Elena Past, Akzo Nobel Baltics juhatuse liige
Anu Ruul aitas meie ettevõttel alustada ESG aruandluse teekonda. Anu oli abiks väga heade alusmaterjalidega nii topeltolulisuse hindamisel kui ka KHG arvutamisel. Infot saime alati jooksvlt juurde küsida ja tänu sellele on koostöö Anu Ruuliga olnud suureks abiks meie ettevõtte ESG strateegia ja aruandluse juurutamisel.
Regina Raukas, Tallinna Jäätmete Taaskasutuskeskuse AS juhatuse esimees
Anu on inimeste kaasamises erakordselt andekas. Ta köidab publiku tähelepanu kiiresti ja suudab vaevata kõiki kaasa haarata. Olles tema klassis, nautisin väga tema story telling oskust – see aitas mul seostada erinevate teemade fragmente ja aitas neid mõista. Kohe on näha, et Anul on oma valdkonnas palju kogemusi ja see tekitab usaldust.
Katre Liiberg, Telia Eesti AS juhtkonna liige
Koolitusprogramm ja ajakava
Esimene koolituspäev 03.02.2025:
  • Moodul 1: Milleks meile kestlikkuse aruandlus? Mis on ESG? Suurettevõtte ja VKE aruandluse sarnasused ja erisused.
  • Moodul 2: Aruandlus – kahene olulisus ja avalikustamise nõuded. Suurettevõtte ja VKE sarnasused ja erisused.
  • Moodul 3: Kahese olulisuse hindamise praktikum – kahese olulisuse hindamise tööriistaga tutvumine ja oma ettevõttele kohaldamine.
  • Moodul 4: Kahese olulisuse hindamise praktikum – iga osaleja teeb ära kahese olulisuse hindamise, kasutades selleks väljatöötatud tööriista (Excel).

Kodutöö 1: Osaleja loob ettevõtte kaheselt oluliste kestlikkusaspektide nimekirja koostöös oma ettevõtte teiste vastutavate isikutega.

Teine koolituspäev 17.02.2025:
  • Moodul 1: Ringmajandus ja kestlikud tehnoloogiad – parimad praktikad erinevates valdkondades.
  • Moodul 2: IRO, SBM, GOV, MDR – A, MDR – P, MDR – T, MDR – M: mida need lühendid tähendavad?
  • Moodul 3: Oluliste teemadega seotud mõjude (I), riskide (R) ja võimaluste (O) praktikum.
  • Moodul 4: Praktikum: oluliste teemadega seotud mõjude juhtimisstrateegiad (GOV), põhimõtted (P), seosed ärimudeliga (SBM), tegevused (MDR – A), eesmärgid (MDR – T), mõõdikud (MDR – M).

Kodutöö 2: Osaleja täiendab ja valideerib praktikumis tehtud töö oma ettevõttes teiste vastutavate isikutega.

Kolmas koolituspäev 03.03.2025:
  • Moodul 1: Raporteerimisega seotud protsessid – erinevatel aastatel kogutavate andmete võrreldavuse tagamine, andmete kogumine. Kestlikkuskindluse töövõtt ehk ESG audit – mida audiitor kontrollib ja kuidas? 
  • Moodul 2: Kasvuhoonegaaside arvutamine – milleks ja kuidas?
  • Moodul 3: Kasvuhoonegaaside arvutamise praktikum – osaleja analüüsib, millised komponendid tema ettevõttele kohalduvad ja kust saada vastavad andmed.
  • Moodul 4: Kokkuvõtted ja materjali kinnistamine.

Koolitusel osalenu saab kaasa kõik loengumaterjalid, 2 praktilist tööriista (Exceli formaadis) ja kõik koolituspäevade jooksul jagatavad paberkandjatel töövahendid.

Grupi järelsessioon (kuupäev täpsustamisel)

Grupi järelsessioonis toimub arutelu ning küsimuste ja vastuste voor, keskendudes koolitusel omandatud teadmiste praktikasse rakendamisele.

Koolituse läbiviijad
Peakoolitaja Anu Ruul

Anu on kestliku innovatsiooni strateeg ja Eesti üks kogenumaid (kestliku) innovatsiooniprotsessi koolitajaid. Ta on koolitanud sadu tipp- ja keskastme juhte nii era- kui avalikust sektorist, viinud läbi sisekoolitusi mitmetes suurettevõtetes ning rakendab oma teadmisi ja kogemusi aktiivselt ka interim-juhina.

Tal on ligi 15-aastane praktiline kogemus projektijuhtimise ja ettevõtluse alal. Hetkel tegutseb Anu interim ESG juhina ettevõttes Akzo Nobel Baltics AS. Interim-juhina on ta juhtinud ka innovatsiooniprotsesside juurutamist ettevõttes Cleveron AS.

Anu on läbinud Estonian Business Schooli ESG juhi arenguprogrammi ning Cambridge Judge Business Schooli „Sustainability and Circular Economy“ kursuse. Lisaks on tal cum laude ärijuhtimise magistrikraad EBS-ist.

Koolitaja Anu Ruul
Koolitaja Anneli Ohvril
Koolitaja Anneli Ohvril

Anneli on kestlikkuse ja ringmajanduse ekspert, enam kui 20-aastase kogemusega suure ühiskondliku mõjuga muutuste eestvedaja ning juhtimiskoolitaja. Suurim projekt Maailmakoristus on kuue aasta jooksul kaasanud ligi 100 miljonit inimest 198st riigist ning tekitanud riikides süsteemseid muutuseid jäätmeprobleemi lahendamiseks. Lisaks on tema kontol lugematu hulk erinevaid püsivate tulemustega keskkonna- ja muid muutuste juhtimise projekte Eestis.

Ta on omandanud Tartu Ülikoolis majandusmagistri kraadi turunduse erialal ja sotsiaalteaduste magistrikraadi cum laude muutuste juhtimisest ühiskonnas. Ta on läbinud lisaks ka Ellen McArthur Foundationi kursuse „Inside the Circular Economy: Beyond the Basics“, UNSSC kursuse „Circular Economy and Agenda 2030“, EU Climate KIC Pioneers programmi „System Innovation” ja Swedish Institute’i CSR strateegilisest juhtimisest.

Anneli Ohvril on nimetatud IT Koolituste Aasta Koolitajaks 2022 ja Aasta Koolitajaks 2023.